واردات و فروش مستقیم چوب روسی با بهترین کیفیت موجود در بازار ایران و خاورمیانه در دو نوع خشک و با رطوبت طبیعی

لطفا جهت تماس با ما برای خرید و فروش چوب روسی و یا برای استعلام قیمت چوب روسی از منوی ارتباط با ما در تماس باشید

جهت مشاهده عکس های چوب روسی لطفا بر روی لینک قرمز کلیک کنید : چوب روسی

و جهت آشنایی با چوب روسی برای شناخت دقیق انوع چوب روسی اعم از چوب روسی یولکا یا چوب روسی ساسنا و کاربردهای چوب روسی و مشخصات چوب روسی شامل سایزها و سایر موارد ، لطفا متن زیر را در رابطه با چوب روسی دنبال کنید :

انواع چوب روسی :

چوب روسی در دو نوع چوب روسی یولکا و چوب روسی ساسنا در بازار موجود می باشد که چوب روسی یولکا در واقع معادل چوب صنوبر می باشد چرا که صنوبر در زبان روسی به معنای یئل و به اصطلاح گفتاری یولکا می باشد . چوب روسی ساسنا نیز در واقع معادل چوب کاج می باشد چون که کاج در زبان روسی به معنای ساسن یا به اصطلاح گفتاری ساسنا می باشد که هر دوی این چوب ها در بازار فروش چوب با نام چوب روسی به فروش می رسند .

چوب روسی یولکا :

چوب روسی یولکا که در قسمت انواع چوب روسی اشاره ای به آن نمودیم همان چوب صنوبر می باشد که این چوب از گونه ی درختان پهن برگ بوده و مقاومت مکانیکی و فیزیکی آن نسبت به چوب روسی ساسنا بالاتر و بادوام تر و همچنین از نظر کیفی نیز کیفیت بهتری را دارا می باشد . رنگ این چوب سفید مایل به زرد می باشد و صمغ یا همان شیره ی گیاهی نسبتا پایینی دارد که همین ویژگی سبب افزایش کاربرد این چوب به ویژه در صنعت کاغذسازی گردیده است . البته در کنار بیشترین مصرفی که این گونه در صنعت کاغذ سازی دارد در صنایع دیگری همچون کبریت سازی ، لمبه کاری ، ساختمان ، اشباع و تاسیسات داشته و کاربرد قابل توجهی نیز بدلیل داشتن برش خوب و نرم در صندلی سازی سبک نیز مشهور می باشد .

چوب روسی ساسنا :

چوب روسی ساسنا که در قسمت انواع چوب روسی به آن نیز اشاره ای کوتاهی داشتیم همان چوب کاج می باشد که این چوب نیز بر خلاف چوب روسی یولکا یا همان چوب صنوبر که از گونه پهن برگان بود ، این چوب از گونه سوزنی برگان بوده که همیشه سبز است کمتر اتفاق می افتد که در حال رشد و چوب سازی نباشد . رنگ چوب روسی ساسنا اغلب سفید مایل صورتی می باشد و دارای صمغ یا همان شیره گیاهی بیشتری بوده و قطر الیاف آن نسبتا بزرگتر از چوب روسی یولکا می باشد که زیبایی خاصی به چوب روسی ساسنا می بخشد که اغلب در نماکاری دکوراسیون داخلی منزل ، سقف و پارکت و حتی صنعت تخته چند لایه از آن استفاده بیشتری می باشد و بر خلاف چوب روسی یولکا از چوب روسی ساسنا در صنعت کاغذ سازی بدلیل داشتن صمغ بیشتر استفاده ی بسیار کمتری می شود . از نظر مقاومت مکانیکی و فیزیکی نیز از چوب روسی یولکا کمتر می باشد که این چوب اغلب جهت طراحی نما و دکوراسیون داخلی که نیاز بیشتری به مقاومت ندارد مورد استفاده قرار می گیرد .

مشخصات چوب روسی : 

در رابطه با مشخصات چوب روسی جهت شناخت آن ، در دو معرفی که برای چوب روسی یولکا و چوب روسی ساسنا داشتیم اشاره ای کردیم . در اصل می دانیم که چوب روسی در دو نوع چوب روسی یولکا و چوب روسی ساسنا می باشد که یکی سفید مایل به زرد با گره های کمتر و اغلب ریز تر در چوب صنوبر یا به اصطلاح چوب روسی یولکا می باشد که البته قابل ذکر است که این مورد گره به کیفیت چوب بستگی بیشتری دارد چرا که چوب روسی یولکا نیز می توان دید که با گره های بیشتر و درشت هستند که دلیل این کیفیت کم چوب روسی یولکا می باشد چون که ساقه اغلب در قسمت های پایینی درخت رشد کرده و قوت درخت را از آن میگردند که سبب رشد نادرست و ناموازی الیاف چوب می گردد و دیگری نیز سفید مایل به صورتی با گره های بیشتر و درشت تر اما زیباتر می باشد که چوب کاج یا به اصطلاح چوب روسی ساسنا می باشد که این مورد باز هم به کیفیت رشد درخت بستگی دارد چرا که چوب روسی ساسنا میتوان دید که برعکس ویژگی خود دارای گره های ریز و کمتری می باشد که در این گونه نیز بر خلاف رشد ساقه به ارتفاع زمین از سطح دریا بستگی دارد .

کاربرد چوب روسی : 

کاربرد چوب روسی چنانچه در کاربردهایی که از هر گونه چوب روسی یولکا و چوب روسی ساسنا اشاره کردیم قابل تحلیل و تخمین می باشد . این چوب بدلیل فراوانی در دنیا قیمت پایین تری نسبت به سایر چوب های صنعتی دارا می باشد و اغلب در کشورهای اسکاندیناوی ، روسیه و کانادا دارای بیشترین تراکم و موجودیت نسبت به سایر کشورها می باشد . از چوب روسی بیشتر در صنعت تخته چند لایه ، پالت سازی ، کاغذ سازی ، کبریت سازی ، نما کاری ، ساختمان سازی ، قایق سازی به دلیل سبک بودن ، سقف کاذب ، نرده کاری دور باغ و محوطه ، اشباع سازی جهت استفاده در نیروگاه و تاسیسات ، کلاف سازی جهت تولید درب های پرسی ، صندلی سازی سبک ، تولید مبلمان راحتی و در کل در اغلب مصارف صنایع چوبی ارزان و کم دوام کی نیاز بیشتری به زیبایی و دوام فیزکی و مکانیکی نداشته باشد از چوب روسی در انواع چوب روسی یولکا و چوب روسی ساسنا استفاده می شود .

امیدوارم کی مقاله مختصر فوق بتواند به سوالات شما درباره چوب روسی اعم از کاربرد چوب روسی ، مشخصات چوب روسی ، انواع چوب روسی شامل چوب روسی یولکا و چوب روسی ساسنا جهت شناخت و استفاده دقیق را جواب داده باشد . در ضمن می توانید جهت استعلام قیمت چوب روسی و خرید و فروش چوب روسی از قسمت منوی ارتباط با ما در تماس باشید .

موفق و پایدار باشید .

با تشکر از حضور شما در وبسایت شرکت گونش آماج تبریز Tebrizco